sobota 31. prosince 2011

Překvapilo mne, kam jsem se dostal a jak se ted´cítím

1. Co nejzásadnějšího se ve vašem životě změnilo podle vás díky Metě
Jsem vyrovnaný, klidný, šťastný a spokojený. Je to díky Metě i díky Evičce,
jedno bez druhého by nebylo.

2. Kým jste byli předtím a kým jste nyní? popište rozdíl
Víc si věřím a jsem naladěný na sebe. Nechávám k sobě věci přicházet a
všechno se děje tak nějak přirozeně. Dřív jsem pořád někam pospíchal a měl
strach z toho, že to a to nezvládnu, co bude, když... Střídala se šťastnější
období s depresemi, to je teď pryč

3. Na kolik procent jste po celou dobu Mety hráli?
Pokud se mám držet procentuálního vyjádření, mohlo by to být tak 50%. Ale
myslím si, že o tom to není. Je to o tom, co se dělo uvnitř, jakoby bez
příčiny. A jak moc se tomu otevřete. Bráno z tohoto úhlu pohledu jsem hrál
na 100%.

4. Jaké nejdůležitější uvědomění jste si z Mety odnesli?
Že dokážu cokoli, co budu opravdu chtít. A že cíl je důležitý.

5. Jakou dovednost či schopnost z Mety jste si nejvíce osvojili a jak ji
používáte v běžném životě?
Za prvé je to plánování. Vždycky, když se ztrácím v úkolech, rozdělím si je
na dílčí úkoly a poskládám je podle důležitosti. Pak také meditace, pomocí
nich se opět napojuji na sebe. Zatím je nepoužívám tak často. Další je
přítomný okamžik, umění zastavit se a uvědomit si ho.

6. Co se vám na Metě líbilo nejvíc, co Vás opravdu bavilo.
Nejvíc se mi líbila nedělní setkání, vždycky tam proudila silná energie. A
taky aktivity, které nebyly tak úplně součástí Mety - pouť a kurz herectví.
A opravdu mě bavilo poznávat sebe sama, sledovat ten proces u sebe, jak si
uvědomuju rozdíly mezi tím, jak jsem vnímal sebe i okolí před Metou, v jejím
průběhu a teď. A jak rozkvétají ostatní motýlci.

7. Co vám na Metě nejvíc vadilo? Co vás nebavilo nebo vám dělalo problém?
V průběhu Mety mě vadila časová náročnost. Teď vím, že to bez toho nejde. Je
to jako když se chcete něco naučit, třeba cizí jazyk. Je třeba to dělat
pravidelně a intenzivně, aby se po několika měsících dostavily rozdíly. I
když mate na jazyky talent a jsem vám to samo, je třeba se učit slovíčka.

8. Co Vás na sobě díky Metě nejvíc překvapilo?
Překvapilo mě to, kam jsem se dostal a jak se teď cítím. Vyrovnaný,
spokojený... a taky že jsem citlivý na vnímání energie a že tu energii
dokážu i předávat a třeba i pomáhat.

9. Komu byste Metu doporučili, pro koho si myslíte, že je tato hra vhodná?
Je to hra?!? Je to cesta, proces přeměny. A je pro každého, kdo ví o tom, že
je nespokojený se svým životem, s tím, kam se dostal, a hledá "něco". A
opravdu chce něco změnit. A je trpělivý.

10. Co jste od Mety očekávali a jak se to liší od toho, co se skutečně
stalo?
Od Mety jsem moc neočekával. Snad jen to, že se bude něco dít, budeme se
potkávat, plnit různé úkoly, zkoušet různé techniky, které by mohly nás
mohly přetvořit. Rozhodně jsem nečekal, že najdu cestu k sobě a že mě to
tolik změní.

11. Zdála se vám Meta dlouhá? Dělalo vám problém ji absolvovat celou?
Ano, Meta byla dlouhá, ale nebyl problém ji absolvovat celou. V první části
to šlo samo díky nadšení a očekávání, v druhé části nadšení opadlo a
dostavilo se rozčarování. Jako bych začal stavět sám sebe znovu. Ve třetí
části cesta integrace vše zformovala.

12. Kolikrát v průběhu Mety jste měli chuť odejít, svoje působení ukončit a
proč jste tak neudělali? (udělali)
Neměl jsem chuť odejít. I když ne vždycky se mi chtělo plnit to, co jsme
měli za úkol. A skoro nikdy se mi nechtělo jít na nedělní setkání. I když to
byla jedna z věcí, která se mi líbila. Teď jsem rád, že to tak bylo.

13. Jak byste zhodnotili celkový efekt Mety a čím si myslíte, že Meta
výjimečná, čím se podle vás liší od ostatních podobných seminářů?
Odpověď na tuto otázku lze nalézt mezi těmi nahoře. Meta mě přivedla k sobě,
našel jsem se. Není to bez problémů, ale pokud se něco objeví, znám nástroje
a techniky, jak s tím pracovat. Meta je výjimečná a odlišuje se svoji
komplexností. Působí na všech úrovních a i když jsem měl někdy pocit, že to,
co mám dělat, je zbytečné a je mi k ničemu, že to s mojí přeměnou nijak
nesouvisí, opak byl pravdou.

14. Chybí vám teď, po třech týdnech cesta integrace a chtěli byste ji
absolvovat ještě někdy?
Cesta integrace mi teď nechybí, ale chtěl bych ji někdy absolvovat znovu.


15. Bonus - cokoliv chcete sdělit vlastními slovy
Hodnota Mety je pro mě nevyčíslitelná - ještě nikdy jsem se necítil tak dobře jako teď. A Meta na tom má svůj podíl.
Každý člověk by měl projít Metou, aby našel sám sebe a měl rád to, co najde.


Hodnocení cesty integrace a třetího trimestru
Cesta integrace završila a dokončila změny, které se nastartovaly během
prvních dvou částí Mety. Tak nějak obrousila hrany. Cesta integrace
vyžadovala více pozornosti než Meta. Rozdíl mezi metou a cestou integrace je
podle mě v tom, že Meta se nedá opakovat, pouze absolvovat vyšší úroveň,
kdežto cestu integrace lze opakovat každoročně. Je to takový očistný půst.
Třetí trimestr Mety byl o konání a projevení se změn v životě, o tom, jak
žít nový život. Absolvovali jsme hodně skupinových ťukání, která měla o to
větší účinek, že jsme byly na změny připraveni.

Žádné komentáře:

Okomentovat